اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیگیری سوژه مردم؛ تعطیلی تونل الله اکبر و گردنه‌های حادثه خیز درگز

فارس من| کمبود بودجه؛ دلیل سرعت پایین پیشرفت تونل «الله اکبر»/ اخذ دستورات وزارتخانه‌ برای حل مشکلات عمرانی

رئیس اداره راه و شهرسازی درگز گفت: دلیل تعطیلی یا نیمه فعالی تونل الله اکبر، کمبود اعتبارات بوده تا پیمانکار به فعالیت خود ادامه بدهد، اما فعالیت در قسمت دسترسی به تونل و انجام آسفالت و زیرسازی در حال انجام است.

فارس من| کمبود بودجه؛ دلیل سرعت پایین پیشرفت تونل «الله اکبر»/ اخذ دستورات وزارتخانه‌ برای حل مشکلات عمرانی

امین حاتمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، با اشاره به پروژه محور درگز-کبکان-دوغایی که از درگز آغاز و پس از عبور از ارتفاعات الله اکبر در سه راهی دوغایی به محور اصلی جاده قوچان-مشهد متصل می‌شود، اظهار داشت: با احداث این مسیر، فاصله درگز تا مشهد حدود 60 کیلومتر و به لحاظ زمان سفر تحت شرایط مساعد جوی و جاده ای، حداقل یک ساعت نسبت به جاده فعلی کمتر خواهد شد.

وی با اشاره به کوهستانی بودن منطقه و عبور این محور از ارتفاعات الله اکبر، افزود: طی مطالعات انجام شده، این پروژه نیازمند حفر سه تونل در مسیر به طول 4 هزار و 70 متر است که مجموعا برای ساخت و بهره‌برداری از محور فوق، اعتباری بالغ بر 8 هزار میلیارد ریال نیاز خواهد بود.

حاتمی با یادآوری اینکه این محور به سه قطعه تقسیم‌بندی شده است، تصریح کرد: قطعه اول عملیات اجرایی، از شهر درگز به طول 15 کیلومتر آغاز شده و تا سه راهی چاپشلو ادامه دارد که زیرسازی و آسفالت آن به طول 7.5 کیلومتر مورد بهره‌برداری قرار گرفته است و مردم در حال استفاده هستند.

رئیس اداره راه و شهرسازی درگز،‌ با بیان این مطلب که از سه راهی چاپشلو تا سه راهی داغدار نیز زیرسازی به اتمام رسیده و به زودی آسفالت نیز انجام می‌شود، ادامه داد: قطعه دوم به طول 15 کیلومتر از ارتفاعات الله اکبر عبور می‌کند که در این قطعه، سه دستگاه تونل وجود دارد که بزرگترین آن 3 هزار و 770 متر طول داشته و مابقی دارای طول 270 و 260 متری هستند.

حاتمی با اشاره به حفاری 900 متر از تونل اصلی و انجام عملیات زیرسازی در مسیرهای بین تونلی، بیان کرد: عملیات زیرسازی و آسفالت راه دسترسی به این تونل ها هم که در مسیر راه روستایی امام قلی-خادمانلو بوده، آغاز و در حال حاضر پیمانکار مشغول انجام عملیات است و 4 کیلومتر نیز تاکنون مورد بهره‌برداری و استفاده قرار گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه به پایان رسیدن مسیر دسترسی به تونل‌ها موجب بهره‌مندی روستاهای زیادی از نعمت آسفالت خواهد شد، خاطرنشان کرد: دلیل تعطیلی یا همان نیمه‌فعالی تونل الله‌اکبر در حال حاضر، کمبود اعتبارات بوده تا پیمانکار به فعالیت خود ادامه بدهد و زمان مشخصی برای تخصیص اعتبار نیز تعیین نشده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی درگز یادآور شد: به منظور بررسی وضعیت اجرایی پروژه‌ها و تسریع در انجام عملیات مورد نظر، جلسات متعددی در سطوح بالای مدیریتی انجام شده که در جلسه 10 آذر در دفتر مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی با حضور پیمانکاران و مشاوران پروژه، تصمیماتی اخذ شده است.

حاتمی ادامه داد: نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی به همراه نمایندگان اداره کل راه و شهرسازی درگز هم جلسه‌ای در دفتر وزیر راه و شهرسازی برگزار کرده‌اند و دستورات وزارتخانه‌ای برای معاونین ذیربط اخذ شده است.

وی با تأکید بر اینکه پیگیری‌های انجام شده به تخصیص اعتبار لازم برای تجهیز پروژه‌های عمرانی ختم خواهد شد، بیان کرد: فرماندار درگز هم نشستی با معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی برگزار و مشکلات پروژه‌های مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

موضوع تونل الله اکبر و تعطیلی این پروژه در سامانه فارس من با عنوان «جاده مرگ قتلگاه خاموش شهرستان درگز خراسان رضوی» ثبت شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول